سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روغن تامانو چیست؟

موضوعی که امروزه در تولید لوازم آرایشی خیلی مورد توجه قرار میگیرد، طبیعی بود و استفاده از مواد طبیعی و با کیفیت در ساخت این محصولات میباشد. امروزه افراد در هنگام خرید لوازم آرایشی به این نکته بسیار دقت میکنند به عنوان مثال امروزه انواع صابون های گیاهی مانند صابون آلوئه ورا و حتی خرید صابون آب هندوانه به صورت 100 % گیاهی و دست ساز رواج پیدا کرده است.

حتی خانم ها امروزه به دنبال رژ لب گیاهی کیکی هستند که به صورت کاملا طبیعی و گیاهی و بدون هیچ گونه مواد افزودنی ساخته شده است.

از این موارد که بگذریم یکی از روغن هایی که امروزه خیلی در زمینه تولید محصولات مراقبت پوست به کار میرود روغن تامانو است که امروز میخوایم براتون توضیح دهیم.

روغن تامانو چیست؟

روغن تامانو از درختان همیشه سبز تامانو به دست می آید. این روغن و سایر قسمت های درخت تامانو صدها سال است که توسط فرهنگ های آفریقایی، آسیایی و مردمان جزیره های موجود در اقیانوس آرام استفاده می شود.

خواص جادویی و کم نظیر روغن تامانو

روغن تامانو خواص زیادی دارد و شما با توجه به هدفی که مد نظر دارید می توانید از یکی از خواص این روغن بهره ببرید. از جمله خاصیت های روغن تامانو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از ایجاد جوش

مطالعه ای که در سال 2015 در 5 قسمت از اقیانوس آرام انجام گرفت نشان داد که این روغن خواص ضد باکتریایی دارد و خصوصا با یک نوع باکتری خاص که باعث ایجاد جوش می شود به خوبی مقابله می کند.

از بین بردن جای زخم و آکنه

یکی دیگر از تاثیرات روغن تامانو از بین بردن جای جوش است. برای خانم ها هم زدن جوش و هم جای جوش هر دو دردسرساز هستند. این روغن هم می تواند مانع از ایجاد جوش های جدید بر روی پوست شود و هم در از بین بردن جای جوش توانایی و تاثیر زیادی دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این روغن در ترمیم زخم نیز بسیار موثر عمل می کند. این روغن با داشتن خاصیت بازسازی پوست می تواند در درمان و ترمیم پوستتان کمک قابل ملاحظه ای به شما کند.

منبع: روغن تامانو و خواص آن